sobota, 30 stycznia 2016

"Rozstańmy się na rok" Taylor Jenkins Reid

"Rozstańmy się na rok" Taylor Jenkins Reid opisuje separację dwojga kochających się kiedyś ludzi, którym teraz trudno ze sobą wytrzymać. Po kilkunastu latach małżeństwa kłócą się, krzyczą, oskarżają i nie rozumieją wzajemnie. Stają się sobie powoli obojętni i zmęczeni tą całą sytuacją. Postanawiają rozstać się na rok, nie kontaktować się ze sobą, żeby zobaczyć jak to jest być bez siebie. Mogą robić wszystko łącznie z tym, że mogą mieć nowych partnerów. 
"Jesteśmy dwojgiem ludzi, którzy się kiedyś kochali.
 Jakie to piękne.
 Jakie to bolesne."
Książka zaciekawiła mnie, bo chciałam dowiedzieć się, do czego takie, dość kontrowersyjne rozstanie, doprowadzi. I muszę przyznać, że jest tu dużo emocji - swoista psychologia związku, m.in. rozczarowanie drugą osobą, którą się kochało oraz silne od niej uzależnienie, złość, bezradność. Przechodzimy przez wszystkie etapy tego rozstania, rozpaczy, wspomnień, nowych możliwości życiowych. Wszystko to pokazuje, co tak naprawdę jest dla nas ważne i gdzie w tym wszystkim my jesteśmy. Książkę odebrałam bardzo osobiście, bo pozwoliła mi ona spojrzeć na pewne etapy w moim życiu pod innym kątem i dlatego uważam, że warto było ją przeczytać.

O tym, jakie było zakończenie na pewno nie napiszę, ale zastanawia mnie, na ile ono było realne? Ja spodziewałam się innego... Wiem jedno: życie jest nieprzewidywalne.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Proszę o niespamowanie.
Będzie mi miło przeczytać Twój komentarz.